Servicedesk - hvad skal jeg vælge - Portlr

Servicedesk – hvad skal jeg vælge

Timehåndtering øger indtjening

Der findes mange gode servicedesk-systemer, som er gode for virksomheder, hvis primære formål er at sikre en smidig proces på en opgave fra start til slut.

Problemet er ofte, at ingen af systemerne dækker de basale behov, som de fleste virksomheder har.

 

Aftaler, timer og opgaver er en og samme ting

I kan være verdens bedste leverandør og stadig have utilfredse kunder, hvis I ikke synliggører, hvad jeres gode service koster.

Præcist dette er problemstillingen med alle de systemer, vi kender til. Der glemmes, at nogen skal betale for de timer, der bliver forbrugt. Desuden kan forventningsafstemningen være en lige så stor del af problemstillingen. Kunden kan måske tro, at en opgave tager en time, men konsulenten ved, at det tager en dag. Det er i bund og grund misforståelser, der kan resultere i konflikt mellem kunde og leverandør.

 

Digital forventningsafstemning

Uanset om I er håndværkeren, der skal montere en håndvask eller konsulentvirksomheden, som skal installere en printer, så sparer I jer selv for meget besvær, hvis I sikrer, at kunden har godkendt estimatet, og konsulenten/håndværkeren let og hurtigt kan registrere tid op imod den pågældende aftale.

Det er næsten for simpelt, men når timer, aftaler og opgaver hænger sammen, sikrer I gladere kunder og jeres økonomi forbedres forbavsende meget. Selv en halv time mere fakturereret om dagen, kan betyde meget over et helt år.

 

Det skal jeres servicedesk kunne

Når I skal vælge hvilken servicedesk jeres virksomhed skal benytte sig af, så vil vi råde jer til at vælge en løsning, der indeholder følgende funktioner:

  • Kunden skal kunne godkende alle opgaver over et aftalt timeantal
  • Kunden skal på deres faktura kunne gennemskue hvilken opgave, de er faktureret samt kunne logge ind og sammenholde estimat med timeforbrug
  • Konsulenten skal kunne vælge sag ved timeregistrering for at mindske behovet for kommentarer
  • Lederen skal kunne se, hvad der er aftalt, forbrugt og tidligere faktureret. Herved kan man hurtigt overføre resterende timer i forhold til aftalen på fakturaen

Ovenstående funktioner lyder måske simple nok, men vi har endnu ikke stødt på en servicedesk, der indeholder alle ovenstående funktioner, og derfor udviklede vi Portlr.

Vi giver dig 3 måneders gratis adgang til et demosystem, hvor I kan opleve det for jer selv.