"Portlr er det eneste rigtige for os" - Portlr

“Portlr er det eneste rigtige for os”

Zantio IT blev stiftet i 2015 af Simon Jensen, og har siden da oplevet en kraftig vækst af kunder, medarbejdere og opgaver. Zantio servicerer både private og erhvervskunder indenfor blandt andet IT-drift, IT-outsourcing, sikkerhed og meget andet.

Hvad var jeres udfordring, før I fik Portlr?

“Før vi fik Portlr, havde jeg som virksomhedsejer et meget stort arbejde i at fakturere i slutningen af måneden. Vores medarbejdere registrerede timer i deres Outlook, hvor de også beskrev hvad de havde lavet for kunden. Når jeg så skulle fakturere i slutningen af måneden, skulle jeg manuelt ind i hver enkelt medarbejders Outlook kalender og manuelt overføre timerne og opgavebeskrivelsen til vores ERP-system. Nogle gange blev jeg nødt til at spørge konsulenterne om ekstra information på en opgave, der blev udført flere uger tilbage, og det kunne de selvfølgelig ikke huske. Arbejdsbyrden var enorm, og det tog mig ofte adskillige dage at fakturere.

Desuden røg der ofte timer ved siden af fakturaen, fordi vores medarbejdere ikke havde ét samlet system til timeregistrering og opgavehåndtering.

Det tog mig ofte flere dage at fakturere, fordi vi ikke har ét samlet system til timeregistrering og opgavehåndtering.

``Med Portlr kan vi servicere vores kunder hurtigere og skal aldrig forsvare en faktura igen``
Simon Simon, Direktør og stifter, Zantio IT

Hvilke fordele oplever I med Portlr?

Vi oplever mange fordele med Portlr, og først og fremmest i samspillet mellem informationer på platformen. Ved at samle kunder, projekter, opgave og fakturakladder i samme system, har vi øget vores effektivitet, da vi skal ikke længere arbejde frem og tilbage fra forskellige systemer.

Portlr har nogle helt konkrete funktioner, der gør, at det er det eneste rigtige system for os:

  1. Vi har alle kundens brugernavne og adgangskoder samlet i Portlr under kundens information. Det har sparet rigtig meget tid, da vi kan finde alle informationerne ét sted.
  2. Kunden kan godkende opgaveestimater før start. Det betyder konkret, at vi aldrig mere skal forsvare en faktura eller i værste fald skære timer af en faktura. Kunden er også gladere, da de aldrig mere er i tvivl om hvad de betaler for.
  3. Sagshistorikken på lukkede opgaver kan nemt findes. Hvis en kunde oplever et problem, som vi har løst en gang før, kan vi hurtigt finde opgaven og løsningen frem igen.

Overordnet set gør Portlr, at vi har frigivet mere tid til at servicere vores kunder, da vi ikke længere bruger dage på fakturering og timer på at finde informationer fra forskellige platforme. Portlr har været en game changer for os, og uden Portlr ville vi formentlig have været nødt til at sige nej til at håndtere især større kunder.