Optimer jeres fortjeneste med nemmere timeregistrering - Portlr

Optimer jeres fortjeneste med nemmere timeregistrering

Timeregistrering

Jo mere effektiv jeres timeregistrering er, jo mere tjener I som virksomhed. Faktum er dog, at dette er lettere sagt end gjort, og ikke noget I direkte kan lære jeres medarbejdere.

Som virksomhed skal I stille et system til rådighed, som gør det let for medarbejderen at registrere timer korrekt. Derudover skal alle processer lige fra time-, sags-, projekt- og faktureringproces være inkluderet i én platform eller som minimum integrere op imod.

Bedre timeregistrering = bedre økonomi

Der findes mange rigtig gode timeregistreringsystemer i Danmark, og de gør alle tidsregistrering let og tilgængeligt for den enkelte medarbejder. Problemet med disse systemer er, at de kun er fokuseret på, at medarbejderen skal registrere timer. Der glemmes flere vigtige elementer i tidsregistreringen som fx at:

  1. Timeregistrering bør registreres op mod en aftale eller opgave
  2. Medarbejderen skal kunne se, om de overholder aftalen eller om de timer, de er igang med at registrere, medfører et tab for virksomheden
  3. Godkendte aftaler/budgetter skal registreres helt ned på en opgave og ikke kun et projekt
  4. Når en opgave afsluttes, skal de forbrugte timer kunne sættes på en fakturakladde med det samme. Det gør både jeres månedlige fakturering hurtigere og lettere, og så skaber delvis fakturering langt bedre økonomi

En undersøgelse foretaget af Altman Weil indikerer, at hver medarbejder mister 45 fakturerbare minutter, hvis der først tidsregistreres sidst på dagen i stedet for undervejs. Hvor mange medarbejdere er I? Det løber hurtigt op.
Derfor er Portlr naturligvis responsiv, så platformen kan tilgås fra alle platforme. I forbindelse med det udgiver vi i løbet af Q3 2019 en app, der vil være tilgængelig fra App Store og Google Play.

Det øger effektiviteten, forbedrer samarbejdet og skaber bedre indtjening.

Bedre sagshåndtering = mere tilfredse kunder

Er der ikke styr på sagsgrundlaget, kan det hurtigt være meget tidskrævende og vanskeligt at fakturere kunden. Hvor mange timer aftalte vi med kunden, at vi skulle bruge? Hvad er timerne brugt på? Hvad er allerede blevet faktureret? Det er blot nogle af de spørgsmål, mange virksomheder i dag stiller sig selv hver måned, når faktureringen skal klares.

Hvis aftalen ikke er 100% på plads ved fakturering, vælger nogle virksomheder at sende en faktura til kunden i håb om, at der ikke kommer uddybende spørgsmål. Hvis spørgsmålene kommer, bliver leverandøren måske i sidste ende nødt til at barbere timer af, fordi de ikke har bevis for, hvad timerne er brugt på. Alternativt kan leverandøren vælge at barbere timer af fakturaen på forhånd for at undgå en konflikt. I begge tilfælde betyder det mistede fakturerbare timer og mistet indtjening.

 

Prøv gratis i tre måneder

Skriv til os i dag og kom i gang med en gratis prøveversion med det samme. Undervejs i processen står vi til rådighed med support, hvoraf de første 14 dage er gratis.