“Vores faktureringsgrad steg med 25%”

systemgruppen blogindlæg

Hvad var jeres udfordring, før I fik Portlr?

“Før vi fik Portlr, havde vi vores eget udviklede system til timeregistrering og opgavehåndtering. Problemet var bare, at det manglede helt basale funktioner. Der var fx udfordringer med måden, man håndterede sager på og generelt hele flowet omkring tidsregistrering.

Det betød, at vi i en periode kørte med et separat system til timeregistrering, hvor brugerne skulle kommentere på deres timeregistreringer, for at lederen sidst på måneden kunne se, hvad tiden var brugt på. Realiteten var bare, at beskrivelserne sjældent var tilstrækkelige for at give lederen og ikke mindst kunden en grundig nok forståelse af, hvad timerne var brugt på.”

“Vi havde naturligvis udført arbejdet efter aftale med kunden, men vores dokumentation over for kunden var simpelthen ikke god nok.”

Efter vi skiftede til Portlr, øgede vi vores faktureringsgrad med cirka 25%
Christoffer Christoffer, Technical ManagerSystemgruppen
Christoffer systemgruppen

Hvordan er jeres dagligdag med Portlr?

“Efter vi har skiftet til Portlr, er vores daglige arbejdsrutiner blevet meget bedre. Vi arbejdet først og fremmest i ét samlet system. Både til vores timeregistrering, opgaver og projekter. Når vores medarbejdere registrerer tid nu, gør de det direkte på en opgave. Så det er altid nemt for mig som leder at skulle fakturere vores kunder, for jeg er aldrig mere i tvivl om præcis, hvad tiden er brugt på.

Vi har mange små opgaver i løbet af en dag, der kan tage ned til et kvarter at hjælpe kunden med. Men også det er super nemt i Portlr. Det tager ganske kort tid at oprette en opgave, og vi kan registrere tid direkte inde i opgaven, der kan lukkes med det samme.

Medarbejderne er også glade for det. De skal kun bruge ét system nu, og de er også fri for hele tiden at blive spurgt om, hvad de lavede på en opgave for tre uger siden.”

Har vi spørgsmål til platformen, har vi altid bare ringet til Portlr, og de har kunne hjælpe os videre stort set med det samme”.

Hvilke fordele oplever I ved Portlr?

“Det vigtigste for os, er nemt og hurtigt at kunne finde ud af, hvilke medarbejdere der har brugt hvor mange timer på hvilke opgaver. Og præcis dét kan Portlr hjælpe os med. Som leder har vi lynhurtigt et komplet overblik over timer brugt på opgaver. Det hjælper os også, når vi skal fakturere, der tager meget kortere tid med Portlr end andre systemer, vi har prøvet.

Det er også meget vigtigt, at vores medarbejdere altid har et overblik over, hvad der er lavet på en opgave, hvis de giver den videre til en kollega. Og der kan de direkte på opgave se, hvad der tidligere er blevet skrevet om – eventuelt også med kunden.

Det er i bund og grund et utrolig nemt system at bruge. Der er ikke alle mulige knapper, man aldrig bruger, fordi det er et stort tungt amerikansk system. Det har alle de nødvendige funktioner, og er samtidig ekstremt brugervenligt, der er nemt at finde rundt og navigere i.”

“Det kræver ikke flere dages kursus at bruge. Vi kom praktisk talt i gang på en dag.”