Baggrunden for Portlr - Portlr

Baggrunden for Portlr

Portlr

Portlr blev skabt på baggrund af et velkendt problem som alle konsulentvirksomheder oplever; manglende kvalitet i konsulenters daglige timeregistrering samt udfordringer med fakturering af timer. Man kan ofte glemme, hvad kunden har godkendt pr. mail eller telefon. Desuden er det vanskeligt at gennemskue, hvad der evt. er faktureret måneden forinden på samme sag.

Denne udfordring koster rigtig mange penge. Både i form af mistet omsætning, tid brugt på at fakturere samt utilfredshed hos kunden, når der faktureres forkert.

15 års erfaring fra konsulentbranchen og mange timers frustrationer er fundamentet for stiftelsen af Portlr.

Platformen

Vi skabte Portlr udelukkende for at løse ovenstående problem – ikke for jer, men for vores konsulentvirksomhed Blue Dock. Resultatet var blandt andet en forøgelse af dækningsbidraget på 35%. Derudover har ingen af vores kunder til dato stillet spørgsmål til deres faktura. Som en ekstra gevinst har vi reduceret faktureringstiden med 80%. Nu kan faktureringen klares på én aften, til trods for at vores virksomhed i mellemtiden er vokset fra 4 til 32 mand.

Da det virker for os, garanterer vi, at det også virker for jer. Skulle I dog støde på nogle udfordringer, står vi altid klar til at hjælpe.

Portlr desktop applikation

Da vi udviklede Portlr var vores fokus på at løse nedenstående problemstillinger:

Reducere antallet af dyre systemer og integrationer

De fleste virksomheder har en masse silosystemer, som hver tjener deres formål. Det kan for eksempel være timeregistrering og opgavesystemer, som man prøver at integrere. Desværre lykkes det sjældent, og man bruger stadig meget tid på at tilpasse ens arbejdsgange, så de passer til systemerne.

Derudover er det også meget omkostningsfuldt at inkorporere integrationer samt betale de månedlige licensomkostninger til silosystemerne.

Få bedre aftalegrundlag og digitale godkendelser på alle opgaver

Uanset om det er et længere projekt eller en opgave til 2 timer, så bør leverandøren sikre en godkendelse fra kunden. Problemet opstår, når det aftalte kun florerer over mail eller telefon og aldrig registreres i et konkret system.
Man kan således hurtigt ende med at bruge rigtig meget tid på at finde frem til, hvad der er aftalt, når timerne skal faktureres.

Mulighed for automatisk at binde timeregistrering til opgaver og aftaler

Den daglige timeregistrering er altid det sidste, konsulenterne laver, inden de forlader kontoret. Dette er måske også årsagen til, at registreringerne typisk er kraftigt mangelfulde. Desuden er det ofte svært at gennemskue, hvilken sag registreringerne er tilknyttet, og hvad konsulenten reelt har arbejdet med.

En anden årsag til at det kan være svært at gennemskue registreringerne er manglen på kompetente systemer. Man kan ofte skrive en kommentar og indtaste timer, men ikke koble timeregistrering op på en konkret opgave.

Reducere faktureringstid

Det er ofte svært at gennemskue timeregistreringer på fakturaer, hvilket ofte resulterer i en mangelfuld og uigennemskuelig faktura. Det sker blandt andet fordi, at timeregistreringerne ikke direkte er bundet op på en konkret sag.

Med opgaver, som løber over to eller flere måneder, opstår endnu en problemstilling. Man skal her finde frem til, hvad der er faktureret den ene måned, og hvad der skal faktureres den næste. Resultatet er, at man kan risikerer at fejlfakturere en kunde. Det vil naturligvis resultere i utilfredshed hos kunden og formentlig skabe mistillid i det fremadrettede samarbejde.

I sidste ende går alt for meget tid med at gennemskue uoverskuelige fakturaer og prøve at få timepuslespillet til at gå op.